tisdag 4 januari 2011

Gomorron Härliga Trettondagsafton!

Tänka sej att S och jag firar 16 år tillsammans just idag!

Men dagen börjar med vardag, som bakning . Ska baka ett nytt bröd idag.

Sen blir det städning - välbehövligt efter julpyntet.

Efter det så åker jag till mitt andra jobb, men sen ..... börjar helgen!



1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Gör så här
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt (min kaka blev 38x24 cm) med en slickepott eller använd en bit plastfolie och brödkavel. Grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.
                                                             Visst ser det gott ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar